Ammattiosaston historiaa

Rakkaalla lapsella on ollut monta nimeä...

Tehyn Hämeenlinnan valtionlaitosten ja yksityisalojen ammattiosasto ry. 322:n perustava kokous pidettiin 11.6.1985.

Sitä ennen yhdistys oli toiminut nimellä, Tehyn Hämeenlinnan kaupungin ja ympäristökuntien ammattiosasto ry. 309.

Tämä yhdistyi jakaantui kahtia, minkä vuoksi perustava kokous pidettiin.  Ammattiosaston säännöissä kotikunnaksi merkittiin Hämeenlinna ja sen toimialueena oli Hämeenlinna ja Hattulan kunta. Ammattiosasto kuului jäsenenä Terveydenhuoltoalan ammattijärjestö Tehyyn ja Terveydenhuoltoalan ammattijärjestön Etelä-Hämeen piiriyhdistykseen.

Jäseniä ammattiosastolla oli vuoden -85 lopussa, 55 .

Vuonna 1996 hyväksytyissä säännöissä toimialueeksi muuttui Hämeenlinnan kaupunki ja lähikunnat.

Ammattiosaston jäsenmäärä 10/2014 oli 279.

Vuonna 2013 Valtionlaitokset erityivät ammattiosastosta, ja siksi 2014 yhdistyksen nimeksi tuli Hämeenlinnan seudun yksityisalojen ammattiosasto ry 322.

Kanta-Hämeen yksityisalojen ao 322 nimi tuli käyttöön 30.5.2016 Forssan yksityisalojen liityttyä Hämeenlinnan seudun yksityisalojen ammattiosastoon.

Tällä hetkellä jäseniä on noin 530 laajalla Hämeessä Hämeenlinna-Forssa-Janakkala-Hattula-Riihimäki -alueella.