Kuvagalleria

Porvoon retki

26.5.2018 ao322:n 15 jäsentä starttasi bussilla Helsinkiin, josta jatkoimme laivalla saaristoreittiä pitkin Porvooseen. Laivalla söimme maittavan keittolounaan. Ilma oli aurinkoinen eikä laiva liioin keinunut. Porvoossa oli reilusti aikaa ihailla vanhaa kaupunkia ja shoppailla, nauttia Porvoon jäätelöä tai mitä itse kukin keksikään. Klo 16 lähdimme bussilla takaisin ja iltaa jäi vielä kotona puuhailuunkiin. Kiitoksia kaikille mukana olleille!

Esittelyä laivan nettisivulta:

Helsinki – Porvoo risteily

m/s J.L. Runeberg vie teidät Helsingistä läpi Uudenmaan kauniin saariston Suomen toiseksi vanhimpaan kaupunkiin Porvooseen! Lähtö Helsingistä klo 10.00 ja merimatka Helsingin ja Porvoon välillä kestää noin 3,5 tuntia. Porvoossa teillä on aikaa noin 2,5 tuntia tutustua idylliseen Vanhaan kaupunkiin.  Merimatkan aikana pysähdymme pyydettäessä Mustassa Hevosessa ja Haikon Kartanolla.

Porvoo

Porvoo on yksi Suomen kuudesta keskiaikaisesta kaupungista ja maan toiseksi vanhin kaupunki. Historiallinen ja kaunis kaupunki on erittäin suosittu matkailukohde. Vanhan kaupungin tunnelmaa voi kuvailla ajattomaksi ja lumoavaksi; uniikkeja rakennuksia, mukulakiviset kadut, kapeita kujia, idyllisiä puistoja ja etenkin punaiset ranta-aitat ovat viehättävä maisema. Ei ihme että Välikatu on valittu maailman 20 kauneimman kadun joukkoon. Kulje vanhoja katuja pitkin ja anna ajatusten viedä sinut menneisiin aikoihin!

Historia

m/s J.L. Runeberg, alkuperäiseltä nimeltään s/s Helsingfors Skärgård, rakennettiin Helsingin Hietalahdessa vuonna 1912. Tämän höyryaluksen ensimmäinen reitti kulki Helsingistä länteen, Porkkalaan. 1930-luvulla laivan nimeksi vaihdettiin s/s J.L. Runeberg ja se tuli ensimmäistä kertaa Porvoon reitille.

Vuosien saatossa aluksella on ollut monta eri omistajaa ja se on toiminut mm. armeijan kuljetusaluksena, Korkeasaaren lauttana ja retkeilylaivana. Se on kokenut useita pohjakosketuksia, ollut romutusuhan alla ja seissyt maissa useita vuosia. 1960-luvulla laiva kunnostettiin ja varustettiin dieselmoottorilla. Tällöin laiva palasi jälleen Helsinki-Porvoo reitille.

Vuonna 1986 m/s J.L. Runeberg siirtyi Varustamo Oy J.L. Runebergin omistukseen, kuluneena ja väsyneenä. Innokkaat omistajat ystävineen kunnostivat laivan talkoovoimin. Kunnostusta ja entisöintiä on joka talvi jatkettu huolella, vanhoja perinteitä kunnioittaen. 106-vuotiaan aluksen tulevaisuus näyttää valoisalta!

Naantalin retki 12.8.2017 opastettu kierros Kultarannassa, Naantalin Kaivohuoneella buffetruokailu kesäteatteri ”Fingerpori”.

Ulkoilupäivä Aulangolla 10.6.2017

Ulkoilupäivä starttaa Smoothiella
Hugo Parkiin uskaltautui kolme
Ei se niin kauheaa ollutkaan :)
Pikku hiljaa kun alkupelosta selvisi uskaltauduimme yhä korkeammalle

Tehyn 35v juhlat Tampereen Rosendahlissa 9.6.2017

Delekaatio Kanta-Hämeestä
Joukkuevoimistelun tuoreet maailmanmestarit! Osa maailmanmestari Minetit-joukkueesta oli esiintymässä juhlassa.
Työsulku-yhtye soitti tanssittavaa musiikkia illan päätteeksi.
Jäsenilta Hämeenlinnassa maaliskuussa 2017
Salaattia olisi jäsenillassa maaliskuussa 2017 riittänyt isommallekin porukalle. Tulehan seuraavalla kerralla sinäkin syömään!
Ao:n risteily 2011 Baltic Princess.Illallisella
Ammattiosaston jäseniä mökkeilemässä Tuuloksessa Kankaisten järven rannalla, toukokuussa 2009.
Soutelijat Kankaisten järvellä.
Illallinen.
Teatteri Kaksi Kanaa syyskuu 2009. Osku Heiskasen ja Jarkko Valteen show "Best of showhat"